Sunday, February 20, 2011

SESI TIMBANG BERAT BADAN PADA 18 FEB 2011: PROGRAM MAKAN BILA PERLU, SENAMAN SELALU DAN BANYAK PENYAKIT BERLALU

Salah Seorang Peserta Khas Wanita Timbang Berat
Salah seorang Peserta Khas Lelaki Timbang Berat

AJK Dan Juga Peserta, Tahniah Tak Jemu Datang Timbang

Semak Nama -Tunggu Giliran Untuk Timbang
Sesi timbang berat badan pada Jumaat 18 Febuari 2011 telah dihadiri  oleh 74 peserta.

Kehadiran AJK KECERGAS kali ini amat memberangsangkan seramai 14 orang. Terima kasih pada semua yang memberi kerjasama dan memeriahkan majlis sesi timbang berat badan di TESCO Semenyih pada setiap Jumaat malam antara jam 8.00 - 10.00 malam.

Yang penting program ini adalah ianya dapat memberikan kesedaran pada orang awam tentang betapa pentingnya menjaga berat badan supaya unggul untuk cergas dan mengelakkan pelbagai penyakit kronik. Dimana saja mereka berada terutamanya ketika makan dikalangan ahli KECERGAS, mereka tentu menyebut pasal nak turun berat badan, menyebut pasal kurang minyak, menyebut pasal kurang gula.  Mereka kutuk kawan kawan yang tak turun walaupun sekilo jika ada antara mereka turun 1 kg pada minggu tersebut. Yang turun sangat gembira dan berbangga sekali walaupun dapat turun walaupun 1 kg.

Mereka juga dah mula makan tosay atau capati sebagai gantian roti canai atau roti telur.

Sungguhpun cuma seorang saja yang dapat menurunkan berat badan sebanyak 5 kg tetapi sejak program ini dilancarkan (semasa pertandingan bermula) pada 23 Januari 2011 lepas, ramai yang dah mula turun 2 atau 3 kg. Yang penting kesedaran tentang betapa pentingnya berat badan unggul yang telah dibangkitkan dalam program ini.

Ini AJK KECERGAS dan Bendahari Sedang Menyemak Nama - Mereka Berdua Juga Peserta
Ingin diingatkan, pertandingan turun berat badan untuk peserta umum akan tutup pada 1 April 2011 dan 20 peserta yang dipilih khas sahaja tutup pada hari penutup secara rasmi pada 10 April 2011.



No comments:

Post a Comment