Sunday, February 6, 2011

HARI BERSEJARAH BAGI KECERGAS PADA AHAD 23 JANUARI 2011

BANNER PERASMIAN PROGRAM

KECERGAS
Perancangan untuk mengadakan program KECERGAS dibawah tajaan Lembaga Promosi Kesihatan Malaysia bermula sejak awal Ogos 2010 lagi dengan cadangan program untuk diadakan pada musim raya tahun 2010 bertajuk DI MUSIM RAYA, BERHATI HATI DI JALAN RAYA DAN JUGA DIJAMUAN RAYA. Tajuk asal ini dipilih kerana didapati ramai rakyat Malaysia terutamanya orang Islam, selepas sebulan berpuasa belasah cukup cukup dimusim raya kerana banyak rumah terbuka hingga tak cukup bulan syawal. Akibatnya ramai antara kita masuk hospital akibat darah tinggi dan kencing manis. Dan ada juga orang kenamaan yang kita baca diakbar mati akibat serangan jantung dimusim raya.
Sebahagian AJK KECERGAS Bergambar Depan Banner Selepas DiGantung
Oleh kerana cadangan program diluluskan selepas musim raya, tajuk program ditukar ke tajuk sekarang iaitu PROGRAM MAKAN BILA PERLU, SENAMAN SELALU DAN BANYAK PENYAKIT BERLALU.


Sebahagian AJK KECERGAS Bergambar Bersama Y Bhg Dato Hj Markiman Selepas Upacara Perasmian

Mesyuarat Pembentukan J/Kuasa Kerja Pertama Pada 10/12/2010

Perancangan berbulan-bulan berjaya dilancarkan alhamdulillah pada 23 Januari 2011 yang lepas. Secara rasminya program bermula pada 10 Disember 2010 dengan Mesyuarat Pembentukan Jawatankuasa Kerja.

No comments:

Post a Comment