Friday, April 22, 2011

PENUTUP PROGRAM 10 APRIL 2011 OLEH YB DATUK HJ JOHAN ABD AZIZ

Program MAKAN BILA PERLU, SENAMAN SELALU DAN BANYAK PENYAKIT BERLALU, di tutup dengan rasminya oleh YB Datuk Haji Johan Abd Aziz pada 10 April 2011 jam 9.00 pagi bertempat di Dewan Terbuka Sekolah Kebangsaan Semenyih. Seramai hampir 100 orang telah menghadiri upacara ini.

YB Datuk Hj Johan Berucap Di Upacara Penutup
Selain dari YB Datuk Johan, tetamu VIP kita yang lain adalah Cik Gu Mohamed Yusof (Penolong Kanan), Pengetua PIBG En Yusof, pemegang rokod Malaysia penunggang basikal solo En Abu Samah, rakan rakan beliau yang berjaya menunggang basikal jelajah Malaysia berdua ialah En Ramli danTn Haji Karim. Ketiga tiga penunggang basikal tersohor ini ingin buktikan pada semua yang lanjut umur atau muda... dengan mengamalkan makan minum bila perlu dan senaman selalu tiada alasan untuk tidak sihat sepanjang hayat. Mereka boleh, tentu kita yang muda muda ini lagi boleh. Tiada alasan sakit sana sakit sini.... jangan mati sebelum mati.

Para VIP dok tengok Pengerusi KECERGAS berucap
Menteri Kesihatan kita dok sibok kebelakangan ini pasal budak sekolah dah ramai dah lebih berat badan dari unggul, lebih BMI dari sekala unggul. Oleh itu jaga diri kita jaga anak kita jaga keluarga kita agar mengamal gaya hidup sihat dengan sasaran BMI normal.


Cik Gu Yusof menerima cenderahati

YB senaman bersama

Pos istemewa depan sepanduk penutup


Para peserta yang hadir syo' dok dengar apa?

Pengerusi KECERGAS berucap di Majlis Penutup

Sambongan program ini dijangka akan diadakan pada awal bulan Jun nanti. Diucapkan ribuan terima kasih pada semua yang menjayakan program ini terutama pada LPKM yang membiayai program ini, para AJK KECERGAS, peserta-peserta dan istimewa buat YB Datuk Hj Johan dan YBhg Datuk Hj Markiman Kobiran.  Jumpa lagi.... Assallamu'alaikum wrbt.

No comments:

Post a Comment